در مرگ هاشم جاوید
هاشم جاوید درگذشت. هاشم جاوید در ذهن من نامی مهم و ماندگار است. او را هیچگاه ندیدم اما نامش سالهاست که مدام روبرویم است. نمیدانم چه کسی، چطور و چه کتابی مرا به کتاب «حافظ جاوید» ارجاع داد که از آن پس در کنار دیوان، آن شد کتاب بالینیام. کتابی که او را به عنوان انسانی دقیق، نکتهسنج و به قول معروف آدمی این کاره نشان میداد، آدمی که هیچ اهل نشان و نمایش نبود و کنج خانهاش در شیراز، آرامگاه مغز و روحش بود.

گویا این انزوا بعد از گلایه و رنجش از احمد شاملو در باب گفتارهای مشهور و جنجالیِ مربوط به شاهنامهاش شدت میگیرد و تا دیروز هیچ، که این خبر میرسد وُ بعد تا ابد، انزوایی مدام، تا ابد، کنجی جاویدان. جاوید اهل شیراز بود اما در اردیبهشت پتیارهی تهران درگذشت و در بهشت زهرا، این گورستان کبیر به خاک سپرده شد.
+ نوشته شده در دوشنبه سی و یکم اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت 18:20
توسط آرش اله وردی
|